یلدا هم مثل خیلی از مراسم سنتی-باستانی ما پرطرفدار هست تا جایی کـه از هفته ها قبل بساط فروش مـیوه وآجیل آن درون شـهر پهن مـی شود و خانواده ها را به منظور چیدن سفره های رنگین یلدایی بـه پای این بساط ها مـی کشد. کنسرتهای برج میلاد در شب یلدا درست هست که لذت این شب بلند بـه دور هم بودن آن هست اما اگر امسال نمـی توانید دورهم باشید یـا بـه دنبال برنامـه ای متفاوت تر از سالهای قبل مـی گردید، کنسرتهای برج میلاد در شب یلدا مـی توانید چرخی مـیان پیشنـهادهای عفیف گشت  به منظور رقم زدن یلدایی هیجان انگیز و به یـاد ماندنی درون کنار عزیزان تان بزنید.

اگر درون فکر یلدایی عاشقانـه و دونفره هستید…


برای همـه ما پیش آمده بـه خاطر دوری مسافت یـا محروم بودن از نعمت داشتن بزرگترها از خانواده هایی بزرگ و پر سر و صدا بـه جمع های کوچک دونفره تبدیل شده باشیم یـا حداقل درون سالهای اول ازدواج مان به منظور دو نفره فال حافظ و جشن گرفتن هیجان ویژه تری داریم. کنسرتهای برج میلاد در شب یلدا اگر تصمـیم تان امسال بـه دو نفره بودن است، نگران نباشید چون قرار نیست گوشـه خانـه با کمـی اناردون شده یـا آجیل جشنی خودمانی برگزار کنید. این پیشنـهادها ویژه شماست درون هوای دو نفره شب چله  .

یلدا درون عمارت مسعودیـه: اگر به منظور گذراندن یلدا مکانـهای تاریخی و بکر را مـی پسندید و دل تان حال و هوای گذشته ها را کرده مـی توانید عمارت زیبا و مجلل مسعودیـه را به منظور جشن شب یلدا انتخاب کنید. این عمارت کـه در حوالی مـیدان بهارستان جا خوشی کرده، طرفداران خاص خودش را دارد و به همـین دلیل کافه های این مجموعه با دکوری منحصر بـه فرد استقبال ویژه ای از این شب و مـهمانانش مـی کنند. کافه مسعودیـه با پذیرایی های سنتی مخصوص این شب، جمع دو نفره شما را بـه یلدایی خاطره انگیز با حال و هوایی تاریخی تبدیل مـی کند.

در بلندترین نقطه تهران قرار بگذارید: به منظور قرارهای دو نفره این شب بلند حتما ایده های زیـادی از ذهن تان مـی گذرد اما هر چه درون فکر دارید بیرون بریزید چون قرار هست با پیشنـهاد ما درون بلندترین نقطه تهران با پاییز خداحافظی کنید. منظورمان همان رستوران گردان برج بلند مـیلاد هست که چند سالی هست به یکی از پاتوق های شیک و معروف درون این شب بزرگ تبدیل شده است. درون این رستوران همـه چیز از موسیقی که تا خوردنیـهای رنگارنگ باغذاهای سنتی و معروف این شب فراهم هست تا یلدای دو نفره شما بـه خاطره تبدیل شود. تهران درون این شب بلند باستانی زیر پای شماست بعد اگر بودجه خوبی به منظور این شب کنار گذاشته اید بـه این انتخاب شک نکنید. البته اضافه مـی کنیم کـه نگران هزینـه این رستوران نباشید سایتهای تخفیفان و نت برگ معمولا تخفیفهای استثنایی  که تا نصف قیمت را به منظور این رستوران درون شب یلدا درون نظر مـی گیرند.

اگر مـی خواهید درون کنار خانواده باشید


هرسال هم کـه این جشن باستانی را درون کنار بزرگ ترها و جمع های شلوغ خانوادگی باشید، کم هست و قشنگ اما اگر مـی خواهید امسال سنت شکنی کنید و به جای جمع شدن دور کرسی درون خانـه یلدا را بیرون و در جمع های بزرگ تر جشن بگیرید پیشنـهاد مـی کنیم:
مـهمان سفره خانـه سنتی شوید: کنسرتهای برج میلاد در شب یلدا هیچ کجا مثل همـین سفره خانـه ها با موسیقی های زنده محلی و سنتی نمـی تواند حال آدم را خوب کند بـه ویژه دراین شب کـه همـه چیز به منظور خوشگذرانی و گل گفتن و شنیدن از خاطرات فراهم است. سفره خانـه های سنتی آبا و آذری سال هاست کـه به خاطر برنامـه های وِزه این شب بین خانواده ها معروف است؛ از خوردنی های معروف این شب که تا موسیقی زنده و گرفتن فال حافظ. سفره خانـه های دیگر شـهر هم حتما برنامـه های خوبی به منظور این شب تدارک دیده اند. تنـها کافی هست شماره آنـها را درون اینترنت جست و جو کنید و بعد از اطلاع از برنامـه آنـها درون این شب با هماهنگی خانواده ها بـه این مکانـها بروید. از سر زدن بـه سایت فیدیلیو هم غافل نشوید.

یلدا درون طبیعت شـهری


اگر اهل رفتن بـه پارک های بزرگ شـهر هستید و آخرهفته های زیـادی را با خانواده به منظور صرف شام یـا ناهار بـه دل طبیعت مـیزنید، این پیشنـهاد ویژه به منظور شماست. هر ساله شـهرداری به منظور برگزاری با شکوه تر این جشن برنامـه های ویژه ای درون بوستانـهای معروف شـهر برگزار مـی کند که تا خانواده های زیـادی درون کنار هم این جشن را درون دل طبیعت زیبای پارک ها برگزار کنند. برگزاری مراسم آیین و سنتهای شب یلدا قصه خوانی، نمایش های آیینی عروسکی و برگزاری مسابقه به منظور خانواده ها از برنامـه های پارک هایی مانند پارک لاله، آب و آتش، امام علی و ولایت است. به منظور اطلاع از مراسم پارکهای دیگر مـی توانید بـه سایت شـهرداری منطقه خود رجوع کنید.

اگر یلدای امسال تنـها هستید…


پیش مـی آید گاهی نمـی توان شرایط را به منظور کنار خانواده یـا دوستان بودن بـه خاطر مسافت یـا هر دلیلی دیگر فراهم کرد. اگر با درون نظر گرفتن تمام جوانب امسال یلدا خودتان را تنـها مـی بینید، نگران نباشید چون شـهر درون این شب بزرگ زنده هست و پیشنـهادهایش وسوسه تان خواهد کرد.

به دل جمعیت بزنید:


در این شب محوطه های بزرگ و همـیشـه شلوغ مکان های معروف شـهر پر ازمراسم های مختلف است. از پارک دانشجو با برگزاری نمایشـهای سنتی و آیینی گرفته که تا محوطه برج مـیلاد و سالنـهای مختلف مجتمع کورش و پردیس ملت. کافی هست حوصله کنید و یلدا را کنار جمع شلوغ و پرشور همشـهری های دیگرتان جشن بگیرید. این مکان ها هر ساله با مراسم هایی کـه در محوطه های اصلی خود برگزار مـی کنند که تا نیمـه های شب عده زیـادی را دور خود جمع و تا چله شدن این شب همراهی مـی کنند.

 به پاتوق های فرهنگی هم فکر کنید:


اگر اهل هنر بوده و در پاتوقهای روشنفکرها رفت و آمد کرده باشید، حتما مـی دانید کـه بهترین برنامـه های شب یلدا درون این مکانـها برگزار مـی شود. فرهنگسراها و نگارخانـه هایی کـه حال و هوای یلدا گرفته و مکانی به منظور شاهنامـه خوانی، برگزاری نمایشگاه آثار و نقاشی شاهنامـه از هنرمندان مختلف و گردهمایی هنرمندان موسیقی تئاتر و تلویزیون تبدیل مـی شود. کنسرتهای زنده موسیقی و قصه خوانی و نمایشـهای عروسکی هم چند سالی هست در فرهنگسراهایی مانند اشراق، ایوان شمسی، بهمن و… برگزار مـی شود. پارک ایرانشـهر و خانـه هنرمندان هم به منظور خاطره سازی درون یلدا پیشنـهاد ویژه ای هست چرا کـه جمعیت بالای همشـهریـان درون آن شب حس تنـهایی را حسابی از دلتان درمـی آورد.

یلدا درون سفر

هرقدر هم کـه در جمع های خانوادگی و همـهمـه های ها و ها بـه ما خوش بگذرد، ته دلمان قنج مـی رود به منظور گذراندن شبهای ویژه با دوستان، بعد برای اینکه حسرت این لذت درون دل تان نماند و یلدایی متفاوت را کنار دوستان خود تجربه کنید، آماده باشید. بار و بندیل تان را هم ببندید چون قرار هست با برنامـه های ویژه ای کـه تورهای گردشگری به منظور شما فراهم کرده اند، بـه جاده بزنید. درون هفته های منتهی بـه شب یلدا اگر گشتی درون سایت های گردشگری و آژانس های مسافرتی بزنید با تورهای بکر و متفاوتی روبه رو خواهید شد. مقصدهایی مانند تور یک روزه جواهرده، بازدید از عمارت فتحعلی شاه یـا تورهای دو روزه یزد، مـیبد، بازدید از کویر و رفتن بـه منزلگاه حافظ درون شیراز…. همـه این تورها با برنامـه های ویژه مانند پذیرایی با انار، هندوانـه، مـیوه وآجیل بـه مناسبت شب یلدا و اجرای مراسم ویژه این شب مانند شعرخوانی و فال حافظ درون زیر کرسی همراه هست که به منظور گذراندن شبی بـه یـاد ماندنی با دوستان تان لذت بخش و هیجان انگیز خواهد بود. بیشتر این تورهای یک یـا دو روزه قیمت مناسبی دارند و شب متفاوتی را به منظور شما رقم مـیزنند.




[شب یلدا کجا بریم ؟ | عفیف گشت کنسرتهای برج میلاد در شب یلدا]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Tue, 13 Nov 2018 18:45:00 +0000