خطوط هوایی امارات یکی از مجلل‌ ترین خطوط هوایی درون دنیـا است. حقوق مهمانداران امارات درون این هواپیماهای زیبا سالن سرو نوشیدنی، حقوق مهمانداران امارات صندلی‌های مجللِ بزرگ و حتی سالن هست در حین پرواز وجود دارد. حقوق مهمانداران امارات این هواپیماها، تشریفاتی‌ترین و بهترین راه تحمل پروازهای طولانی هستند. درون ادامـه با عفیف گشت همراه باشید.

خط هوایی امارات رکورد حمل بیشترین مسافر را درون جت لوآ ۳۸۰ بـه ظرفیت ۶۱۵ نفر دارد کـه اخیرا آن را بـه فهرست هواپیماهای سریع‌السیر خود اضافه کرده است. اداره‌ی چنین هواپیماهایی تنـها از عهده بهترین‌ها برمـی‌آید. مسافرانی کـه مبالغ زیـادی به منظور این پروازها مـی‌پردازند توسط خدمـه‌ای خبره‌ پذیرایی مـی‌شوند کـه به وسیله‌ی خود کارفرما‌های شرکت انتخاب شده‌اند. بـه این کارفرماها یک ماموریت دشوار و معیـار صریحی به منظور استخدام افراد داده شده است. آن‌ها هر ساله با ۲۰۰،۰۰۰ داوطلب درون سراسر دنیـا مصاحبه مـی‌کنند و تنـها ۵۰۰۰ نفر از آنان به منظور همکاری بـه شرکت معرفی مـی‌شوند.

به دست آوردن این شغل دوست داشتنی و انجام آن کار آسانی نیست. مـهمانداران این هواپیما کار سختی درون پیش دارند و در این موقعیت بـه خصوص حتما ظاهر مناسبی هم داشته باشند. (به طور غیر رسمـی، حتی ظاهر افراد هم هنگام انتخاب درون نظر گرفته مـی‌شود). یک برنامـه‌ی دشوار آموزشی وجود دارد کـه مـهمانداران به منظور شرکت درون آن حتما به امارات متحده عربی مـهاجرت کنند (بنابراین تقریبا همـه‌ی آن‌ها حتما کشور و تمامانی را کـه مـی‌شناسند ترک کنند) و خودشان را با قوانین دشوار زیـادی تطبیق بدهند.

درعوض مـهمانداری از نظر افراد زیـادی یک فرصت شغلی بسار مناسب است. مزایـای مـهمانداران خطوط هوایی امارات با مـهمانداران شرکت‌های هواپیمایی دیگر خیلی متفاوت است. درون اینجا بـه ۱۱ مورد از آن مـی‌پردازیم.
۱. اسکان مجانی درون دبی

همانطور کـه مـی‌دانیم لازم هست که مـهمانداران خطوط هواپیمایی امارات درون دبی اقامت داشته باشند. آن‌ها درون یکی از شصت ساختمانی کـه شرکت به منظور مـهمانداران تدارک دیده درون کنار هم زندگی مـی‌کنند. هدف از این کار ایجاد یک رابطه خوب بین مـهمانداران هست و از آنجایی کـه آن‌ها همـه‌ی بستگان خود را ترک کرده‌اند ایجاد چنین محیطی برایشان مفید است. با توجه بـه تعداد زیـاد ساختمان‌ها، فضای زیـادی به منظور هر فرد وجود دارد. این آپارتمان‌ها مبله هستند و از امکاناتی همچون آب، گاز و برق برخوردارند. معمولا هر مـهماندار یک هم‌اتاقی دارد و اگر شخصی (مثلای کـه خانواده دارد) بخواهد تنـها زندگی کند، بـه او یک کمک هزینـه‌ی خرید مسکن تعلق مـی‌گیرد. همـه‌ی اقامتگاه‌های شرکت جدید و مدرن هستند.
۲.  برخورداری از یک حس خوب و ظاهری زیبا

داشتن ظاهری آراسته و مناسب یکی دیگر از ملزومات این حرفه است، اما درون واقع این مسئله یکی دیگر از امتیـازات این کار است. شما هنگامـی کـه ظاهر مناسب‌تری دارید، احساس خوشایندتری خواهید داشت. بـه مـهمانداران هواپیمایی امارات یک قانون مـهم حفظ آراستگی آموخته شده هست که حتی درون زمانی کـه مشغول کار هم نیستند حتما این قانون رعایت شود. همـین امر باعث شده خط هوایی امارات به منظور همـه تصویر زیبایی داشته باشد و مـهمانداران هم هنگام دریـافت یونیفورم خود هیجان‌زده مـی‌شوند. یونیفرم خاکی و کلاه قرمز روشن از نمادهای بزرگ‌ترین خط هوایی خاورمـیانـه است.

برای این کـه مـهمانداران کـه در واقع چهره‌ی شرکت هستند، همـه‌ی چیزهایی کـه در ۷ هفته تمرین درون دبی انجام داده‌اند را کاملا یـاد بگیرند، موظف هستند کـه همـه‌ی دستورالعمل‌ها، از جمله استفاده از محصولات بهداشتی پوستی کـه به آن‌ها توصیـه شده را رعایت کنند. درون هنگام پرواز آن‌ها حتما از ژل چشم استفاده کنند و در زمان استراحت درون اتاقک نیز از ماسک صورت ویتامـین سی استفاده کنند که تا چهره‌شان درخشندگی خود را حفظ کند. داشتن اضافه وزن هم قابل قبول نیست و مـهمانداران حتما همـیشـه اندامـی متناسب داشته باشند.
۳. مزایـای محلی

کارمندان هواپیمایی امارات کارت‌هایی دریـافت مـی‌کنند کـه شامل صدها بن تخفیف رستوران، فروشگاه و هتل درون دبی و دیگر شـهرهای امارات است. کارت دیگری بـه نام FACE (Flight Attendant Club of Emirates) یـا همان باشگاه مـهمانداری هواپیمایی امارات وجود دارد کـه برای اعضا، دسترسی بـه رویداد‌های ورزشی و اجتماعی، باشگاه و تفریحگاه‌های ساحلی و بلیط افتخاری صرف غذا و نوشیدنی درون نقاط متعددی درون دبی را فراهم مـی‌آورد. این امتیـاز خیلی باارزش هست تا حدی کـه یکی از مـهمانداران درون مصاحبه‌اش گفته است:

    تنـها کاری کـه در دبی مـی‌توان انجام داد مـهمانی و خوش‌گذرانی است.

علاوه بر این‌ها شرکت مبالغی با نام کمک هزینـه‌های حرفه‌ای به منظور حفظ زیبایی مو، ناخن‌ها، سفید دندان‌ها و این قبیل کارها بـه مـهمانداران مـی‌پردازد.
۴. زندگی درون هواپیما

این مورد واضح است، اما شاید از همـه بهتر باشد. افراد بـه خصوصی بـه این سبک زندگی علاقه‌مند هستند، اما به منظور همان افراد خود سفر بـه اندازه‌ی همـه‌ی این مزایـا ارزش دارد. مـهمانداران یـا بهتر هست بگوییم شـهروندان جهانی، نیمـی از هر ماه را درون آسمان سپری مـی‌کنند و فرصت‌های زیـادی دارند که تا از هر چهار گوشـه دنیـا دیدن کنند. آن‌ها حتی بعد از پرواز و با وجود خستگی زیـاد از این فرصت استفاده مـی‌کنند. اما اگر به منظور گشت و گذار درون شـهری کـه فرود آمده‌اند رمقی نداشته باشند مـی‌توانند بـه هتلی کـه شرکت برایشان رزرو کرده بروند و استراحت کنند. این فهرست سفرهای یک گره خدمـه پرواز امارات درون یک ماه است: حقوق مهمانداران امارات «چین، آلمان، ایتالیـا، پاکستان، سوئیس، استرالیـا و اردن»؛ خارق‌العاده است، همـه‌ی این‌ها فقط درون یک ماه. تصور کنید درون یک سال از چند شـهر مـی توان دیدن کرد! این درون واقع فهرست پرواز ماه جولای یک گروه مـهمانداری شرکت هواپیمایی امارات و راشل وارن است. او مصاحبه، تمرین و اقامتش بـه دبی را همراه پروازهای ماهانـه‌اش با جزئیـات کامل درون صفحه‌ی وبلاگ خود، خاطرات دبی، قرار داده است.
۵. دوست پیدا درون سراسر دنیـا

شرکت هواپیمایی امارات کارکنان خود را از ۱۳۰ کشور مختلف انتخاب مـی‌کند و تلاش زیـادی مـی‌کند که تا در دبی محیطی فراهم کند کـه این افراد بتوانند با هم روابط نزدیکی ایجاد کنند. از آنجایی کـه اکثر مـهمانداران، کشور و خانواده‌ خود را ترک کرده‌اند، این کار به منظور آن‌ها خیلی با ارزش است. افراد جدیدالورود وارد این جامعه مـی‌شوند، با یکدیگر آشنا مـی‌شوند و دوستانی بـه دست مـی‌آورند کـه در مواقع نیـاز مـی‌توانند روی کمک آن‌ها حساب کنند.

علاوه بر این افراد فرصت آشنایی با فرهنگ‌های دیگر را بـه دست مـی‌آورند. آن‌ها درباره‌ی موضوعاتی همچون غذا، لباس، زبان با هم صحبت مـی‌کنند و حتی ممکن هست روزی یک دوست قدیمـی را ملاقات کنند. دوست پیدا خیلی مـهم هست اما درون کنار آن چیزهای زیـادی هست کـه مـی‌توان از این تجمع فرهنگ‌های گوناگون ‌آموخت.
۶. محیط کاری مجلل

اگر چه خدمـه به منظور لذت بردن درون هواپیما حضور ندارند، از امتیـاز کار درون یک محیط مجلل برخوردارند. حتی اتاق استراحت مـهمانداران کـه مسافرین هرگز آن را ندیده‌اند هم بسیـار زیبا و مجلل است. اتاقک‌های نسبتا کم نوری با تخت‌های نرم و فضایی ‌آرام درون هواپیما به منظور مـهمانداران درون نظر گرفته شده کـه در پروازهای طولانی بتوانند درون آن کمـی بخوابند. خط هوایی امارات درون ماه مارس امسال، طولانی‌ترین پرواز دنیـا بـه مدت ۱۷ ساعت و ۱۵ دقیقه و مسافت ۱۴,۱۱۶ کیلومتر را از دبی بـه مقصد اوکلند انجام داد. این اتاقک‌ها محیط آرامـی دارند و تخت‌های نرم و راحتی درون آن‌ها تعبیـه شده است.
۷. سرویس رفت و برگشت بـه محل کار و خانـه

مـهمانداران بعد از این کـه با ظاهری آراسته و مرتب آماده مـی‌شوند، جلوی درب منزلشان سوار سرویس شده و راهی محل کار مـی‌شوند. با این وجود دیگر نیـاز نیست کـه نگران ترافیک، دور بودن محل کار و از همـه مـهم‌تر دیر رسیدن باشند. جهت جلوگیری از ایجاد ترافیک از یک خورو به منظور حمل چند نفر از افراد استفاده مـی‌شود، اما باز هم این کـه با آن‌ها مثل یک آدم ثروتمند و مشـهور رفتار مـی‌شود لذت‌بخش خواهد بود.
۸. کنترل جمعیت

به نظر عجیب مـی‌آید؟ البته ممکن هست در ابتدا عجیب بـه نظر برسد اما درون صورتی کـه تمایل داشته باشند شغل خود را حفظ کنند حقیقت دارد. درون سه سال اول استخدام اگر هر یک از مـهمانداران باردار بشوند اخراج خواهند شد. علت وجود این قانون این هست که هزینـه‌ی استخدام و تربیت هر مـهماندار تقریبا ۲۷,۰۰۰ دلار هست و به منظور یک خانم باردار کارهای محدودی وجود دارد. همچنین شرکت نمـی‌تواند بـه یک خانم پا بـه ماه کـه هر لحظه ممکن هست زمان زایمانش فرا برسد اجازه‌ی پرواز بدهد. بعد از گذشت سه سال از استخدام بـه هر یک از مـهمانداران درون صورت بچه‌دار شدن، مرخصی با حقوق تعلق مـی‌گیرد.
۹. برنامـه تمرینی دشوار

مـهمانداران شرکت هواپیمایی امارات همـیشـه درون آمادگی کامل هستند، حتی درون روز اول کاریشان. با این همـه مطمئنا باز هم کمـی نگرانی خواهند داشت، اما همـه‌ی آن‌ها بـه خوبی آماده شده‌اند. طی یک هفته تمرین سخت و فشرده درون دانشگاه هواپیمایی دبی، همـه‌ی مسائل مـهم درباره‌ی شرکت، از قبیل هواپیماها، نکات امنیتی و موارد آراستگی ظاهری بـه آن‌ها آموخته مـی‌شود. این یک برنامـه‌ی عمـیق هست که همـه‌ی این موارد را درون نظر مـی‌گیرد: کمک‌های اولیـه، تمرینات تناسب اندام، آتش‌نشانی، بـه دنیـا آوردن نوزاد، خدمات رسانی بـه مشتری، تخلیـه‌ی اضطراری توسط سرسره و آشنایی با فرهنگ‌های مختلف. همـه‌ی این تمرین‌ها درون ساختمانی شبیـه بـه یک هواپیما انجام مـی‌شود.
۱۰. برنامـه کاری قابل تغییر

مـهمانداران مـی‌توانند برنامـه‌ی پروازشان را با سلیقه‌ی خود بـه نقاطی کـه دوست دارند از آنجا دیدن کنند تغییر بدهند. طبق اظهاراتی کـه مـهمانداران درون مصاحبه‌های خود داشتند، شرکت که تا زمانی کـه کارها بـه درستی انجام شود انتخاب پروازها را بـه عهده‌ی خود مـهمانداران مـی‌گذارد. بنابراین مـهمانداران این فرصت را بـه دست مـی‌آورند که تا از همـه‌ی کشورهای حهان دیدن کنند. با این روند مـهمانداران مـی‌توانند از تمام ۱۹۵ کشوری کـه در لیست پروازهای شرکت وجود دارد درون مدت نسبتا کوتاهی دیدن کنند. البته هواپیماهای لواین شرکت بـه کشورهایی مثل کامبوج و مغولستان پرواز نمـی‌کنند.
۱۱. مزایـای ویژه

در نـهایت، یک مسئله‌ی مـهم درون هر شغلی همان مزایـا است. درون این شغل علاوه بر دریـافت بیمـه و آپارتمان مبله مزایـای دیگری هم وجود دارد. پیش از همـه یک حقوق ثابت ماهانـه بدونورات مالیـاتی بـه آن‌ها تعلق مـی‌گیرد. ۳۰ روز مرخصی با حقوق سالیـانـه بـه همراه یک بلیط سفر بـه خانـه از دیگر مزایـای این شرکت است. بن تخفیف به منظور هزاران باشگاه و رستوران درون سراسر دنیـا. با این همـه اگرچه حقوق ثابت ماهانـه‌ای کـه دریـافت مـی‌کنند از دیگر شرکت‌های هواپیمایی کمتر است، خطوط هوایی امارات مزایـای بسیـاری بـه مـهمانداران خود، خصوصا افرادی کـه ذاتا ماجراجو هستند ارائه مـی‌دهد.


Aviation News & Updates / کجارو




[مزایـای باور نی مـهمانداران خط هوایی امارات | عفیف گشت حقوق مهمانداران امارات]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Tue, 31 Jul 2018 16:17:00 +0000