زائرانی کـه قصد سفر پیـاده بـه کربلا را دارند حتما اطلاعاتشان را درون سامانـه سماح جهت صدور ویزای عراق ثبت کنند. پیگیری وضعیت و ویرایش ویزا درون این مقاله از عفیف گشت بـه آموزش گام بـه گام این کار مـی‌پردازیم. پیگیری وضعیت و ویرایش ویزا بعد تا انتهای مقاله همراه عفیف گشت باشید.

زمان زیـادی که تا اربعین حسینی باقی نمانده است. همـه ساله ایرانیـان بسیـار زیـادی به منظور حضور درون حرم امام حسین (ع) با پای پیـاده بـه سمت کربلا مـی‌روند که تا در روز اربعین درون جوار حرم آن بزرگوار باشند. امسال نیز پیرو رسم هر ساله، پیگیری وضعیت و ویرایش ویزا این رویداد مذهبی برگزار خواهد شد و مراحل قانونی این سفر نیز درون حال انجام است. با وجود اینکه درون سال‌های گذشته زائران مـی‌توانستند با شرایط گوناگونی از مرز رد شوند و به زیـارت حرم سید شـهیدان بروند، اما امسال مراتب قانونی این اتفاق پررنگ‌تر شده است. بعد اگر قصد حضور درون این سفر معنوی را داشته باشید، حتما حتما مراحل آن را نیز رعایت کنید. درون این مقاله از عفیف گشت  بـه آموزش ثبت نام درون سامانـه سماح به منظور دریـافت روادید (ویزا) عراق مـی‌پردازیم.

کلیـه متقاضیـان سفر کربلا حتما توجه داشته باشند کـه برای این سفر حتما حتما گذرنامـه معتبر تهیـه کنند. زیرا به منظور دریـافت روادید (ویزا) نیز این گذرنامـه ضروری هست و حتما اطلاعات مربوط بـه آن را نیز درون سیستم سماح وارد کنید. اگر گذرنامـه معتبرتان را درون اختیـار دارید مـی‌توانید وارد سایت سماح شوید و درخواستتان را مبنی بر صدور روادید عراق ثبت کنید.

سامانـه سماح بـه دلیل محدودیت‌های موجود به منظور صدور روادید توصیـه مـی‌کنند کـه افراد بـه صورت گروهی ثبت درخواست دهند. همچنین اولین فردی هم کـه نامش درون گروه ثبت روادید ثبت شود، بـه عنوان سرگروه شناخته خواهد شد. به منظور شروع ثبت نام درون سامانـه سماح بهتر هست که کارت ملی، شناسنامـه و گذرنامـه (پاسپورت) خودتان و هم گروهی‌هایتان را درون کنارتان داشته باشید. به منظور شروع این فرآیند حتما وارد سامانـه samah.haj.ir شوید. با ورود بـه این سامانـه صفحه‌ای نمایش داده مـی‌شود کـه متشکل از سه بخش است. درون ابتدای صفحه نکات ضروری ذکر شده هست و درون زیر آن شاهد دو بخش ثبت نام و پیگیری وضعیت و ویرایش هستیم. اگر به منظور اولین بار هست که وارد این سامانـه مـی‌شوید و تاکنون ثبت نام نکرده‌اید، حتما از طریق بخش ثبت نام اقدام کنید. اما اگر پیش از این بخشی از اطلاعات را وارد کرده‌اید و اکنون قصد ویرایش آن را دارید، حتما از طریق بخش پیگیری وضعیت و ویرایش وارد عمل شوید.

برای ثبت نام، درون بخش ثبت نام هر دو تیک موجود را فعال کنید و عبارت امنیتی را درون کادر مربوطه وارد نمایید. به منظور ورود بـه سامانـه و ثبت اطلاعات، دکمـه شروع ثبت نام را کلیک کنید.

زائران محترم حتما توجه داشته باشند کـه ثبت و تکمـیل اطلاعاتشان درون پنج مرحله صورت مـی‌گیرد کـه در این مقاله تمام مراحل را توضیح خواهیم داد. درون ابتدای صفحه‌ای کـه بعد از کلیک روی گزینـه شروع ثبت نام باز مـی‌شود، مواردی ذکر شده هست که بهتر هست قبل از وارد اطلاعات بـه آن‌ها توجه کنید. بعد از مطالعه بـه قسمت پایین‌تر از آن بیـایید و کد ملی و تاریخ تولدتان را وارد نمایید (صاحب این کد ملی با نام سرگروه شناخته خواهد شد). درون خصوص ثبت تاریخ تولد نیز حتما سال تولد بـه صورت چهار رقمـی و ماه و روز بـه صورت دو رقمـی نوشته شود (مثل: پیگیری وضعیت و ویرایش ویزا ۰۲/۱۱/۱۳۶۵). حال روی دکمـه نمایش اطلاعات کلیک کنید. با کلیک روی این دکمـه، مشخصات کد ملی و تاریخ تولد فرد از ثبت احوال استعلام مـی‌شود و اطلاعات فرد بـه صورت خودکار ثبت مـی‌گردد.

در زیر این بخش قسمت سایر اطلاعات قرار دارد کـه در آن حتما اطلاعات دیگری را درون خصوص سرگروه وارد نمایید کـه شامل کشور محل تولد، محل صدور شناسنامـه و موارد این چنینی است. درون زیر این بخش اطلاعات دیگری را حتما وارد کنید کـه مربوط بـه سرگروه است. بعد اگر فرد نخستی کـه در سامانـه ثبت مـی‌کنید، سرگروه خواهد بود این بخش را تکمـیل کنید. درون غیر این صورت تیک مربوطه را غیرفعال نمایید. درون بخش اطلاعات گذرنامـه نیز حتما شماره گذرنامـه‌تان را وارد کنید. البته درون صورت عدم اطلاع از شماره گذرنامـه، راه‌کار‌هایی نیز به منظور استعلام اطلاعات وجود دارد کـه از طریق تاریخ ثبت گذرنامـه و موارد این چنینی حتما وارد عمل شوید. حال بهتر هست برای جلوگیری از بروز مشکل، اطلاعات وارد شده که تا اینجای کار را مجددا بررسی کنید و سپس دکمـه ثبت و اضافه بـه لیست را کلیک نمایید.

با ثبت اطلاعات شخص نخست، مـی‌توانید افراد دیگر را نیز بـه همـین صورت درون گروهتان اضافه کنید کـه نام آن‌ها درون بخش اعضای گروه قرار خواهد گرفت. درون انتهای صفحه نخست نیز بخشی با عنوان اطلاعات تکمـیلی وجود دارد کـه در این قسمت حتما نام شـهری کـه در آن مدارک را تحویل دفاتر خدمات زیـارتی خواهید داد را انتخاب کنید. با انتخاب نام شـهر، لیستی از دفاتر زیـارتی موجود درون بخش زیر آن نمایش داده مـی‌شود کـه مـی‌توانید بر اساس شرایطتان یکی را انتخاب کنید.

بعد از وارد اطلاعات تمام افراد موجود درون گروه و انتخاب دفتر زیـارتی، بـه صفحه ثبت خدمات بروید. درون بخش اطلاعات اعزام مـی‌توانید مرز خروج و تاریخ اعزام و بازگشتتان را مشخص کنید. تسهیلات و خدمات ارائه شده درون طول این سفر نیز درون بخش زیرین این قسمت قرار دارد. با تکمـیل صفحه اطلاعات اعزام، روی دکمـه ثبت و ادامـه کلیک کنید.

در صفحه تایید اطلاعات، تمام اطلاعات وارد شده نمایش داده مـی‌شود کـه در صورت صحیح بودن حتما روی دکمـه تایید اطلاعات درون زیر صفحه کلیک کنید و در غیر این صورت دکمـه بازگشت را به منظور ویرایش انتخاب کنید.

بعد از تایید اطلاعات، درون صفحه پرداخت هزینـه، کد پیگیری نمایش داده مـی‌شود کـه بهتر هست آن را یـادداشت نمایید. زیرا درون ویرایش‌های آتی بـه آن‌ها نیـاز خواهید داشت. درون خصوص هزینـه‌های ثبت روادید کـه در این صفحه حتما پرداخت شود، حتما بگوییم کـه هزینـه تعرفه بیمـه و خدمات ۳۵ هزار تومان و تعرفه صدور روادید نیز ۴۰ دلار است. بـه طور مـیانگین حتما هزینـه‌ای ۱۴۵ تومانی را به منظور دریـافت روادید پرداخت کنید کـه هزینـه تعرفه بیمـه و خدمات نیز بـه آن اضافه مـی‌شود. متقاضیـان حتما توجه داشته باشند کـه تا اینجای کار توانسته‌اند کد پیگیری را دریـافت کنند و در صورت تمایل مـی‌توانند پرداخت را درون زمان دیگری انجام دهند. اما اگر قصد پرداخت را دارید، حتما در زیر صفحه یکی از درگاه‌های بانکی را انتخاب کنید و پرداخت هزینـه را از طریق آن انجام دهید. البته بـه این نکته نیز توجه داشته باشید کـه مـی‌توانید پرداختتان را از تمام درگاه‌های بانکی، حتی از درگاه بانکی بـه غیر از بانک خودتان نیز انجام دهید. زیرا تمام درگاه‌های موجود متصل بـه شبکه شتاب هستند. با انتخاب درگاه و کلیک روی دکمـه پرداخت، بـه صفحه بانک منتقل خواهید شد کـه باید رمز دوم کارت بانکی‌تان نیز فعال باشد. درون صفحه بانک اطلاعات موجود را با رعایت نکات امنیتی وارد کنید و دکمـه پرداخت را کلیک نمایید. درون صفحه بعدی روی تکمـیل خرید کلیک کنید که تا به سامانـه سماح انتقال یـابید. درون این صفحه کار بـه اتمام مـی‌رسد و مـی‌توانید پرینتی از تمام اطلاعات دریـافت نمایید.

اما اگر قصد ویرایش و پیگیری وضعیت روادید (ویزا) را دارید، درون صفحه نخست سامانـه سماح بـه سراغ بخش پیگیری وضعیت و ویرایش بروید و اطلاعات لازم را وارد کنید. از طریق این بخش مـی‌توانید اطلاعات افراد را ویرایش کنید یـا افراد جدیدی را نیز بـه گروه‌تان اضافه نمایید. با ورود بـه این بخش اطلاعات تمام اعضا را مشاهده مـی‌کنید کـه برای ویرایش آن‌ها لازم هست کد رهگیری را وارد نمایید. از طریق دکمـه مشاهده صورت‌حساب و پرداخت نیز مـی‌توانید پرداخت هزینـه‌ها را انجام دهید.

اگر کد پیگیری را فراموش کرده‌اید، درون زیر صفحه پیگیری وضعیت و ویرایش، روی دکمـه دریـافت کد پیگیری کلیک کنید که تا کد بـه شماره موبایل سرگروه ارسال شود.


کجارو




[آموزش ثبت نام درون سامانـه سماح جهت دریـافت ویزای پیـاده روی ... پیگیری وضعیت و ویرایش ویزا]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sun, 09 Sep 2018 18:00:00 +0000